Powered By Blogger

perjantai 3. maaliskuuta 2017

Viikonlopun deja vu

ETIÄINEN VAI DEJA VU ?



Mitämitämitä?? Mun eellisesä postauksesa jakama juutuupivideo on poistettu sieltä tuupista! No, jos et kuule sitä muualta niin tuu meille kuunteleen nauhalta! Mää en poista sitä ikkään. Aa että miten kaunista ♥ Mitä sulle kuuluu? Ookko kevätlomailllu? Teheny lumitöitä? Hiihtäny? Jumpannu?

Mulle tuli kuule äskön deja vu eli meijän murteela desavuu!! Hörpin aamukahavia ja vain sisältä päin pestyistä ikkunoista yritti tunkeutua sissään auringonsätteitä. Luin netistä ilta-jonku sivua ja avasin uutisen kadonneesta perheestä. Ja sillon tuli tunne, että tän oon eläny ennenki. Hui, katuaakohan perheitä usseinki? Vai oliko tää tunne vaan taas semmonen aivojen ihime temppu? Sanonpa, että tosi hämmentävä tunne on. Heti piti kattua vikipediasta että mistä tuommonen johtuu. Sillä vikipediahan on lähteistä varmin ja luotetuin koska kuka vaan voi lisätä tärkeän know how:nsa sinne...
 
No, vikipedia heti kerto, että eipä hättää. Sen tietojen mukkaan usseimmiten koulutetut, korkiasa sosioekonomisesa asemasa elävät, palijon matkustelevat immeiset kuvittellee tuommosia. Eikö työtön ravintolakeittiön extratyöntekijä ookki just sellanen? No ei sitte, mutta on mulla AMK-tutkintoki niin kai oon sitte koulutettu. Ainaki sisäsiisti. Ja ruukaan melekeen joka kuukausi matkustella ainaki kuuenkymmenen kilometrin päähän! Eikö se nyt ookki meleko reissaamista jos jotaki? Stressiki vaikuttaa desavuitten ilimaantumiseen ja eikö jokku juopottelekki jos ovat kauhian ressaantuneita.. en minä! Jos oot kauhian kiireinen kaikesta matkustelusta ja ajatustyöstä ja stressaantunu ja koulutuksen tuoma tieto on lisänny tuskaa niin varmaan juot enempi ja alat sitte näkkeen niitä desavuita?!

Liekkö asiasa yhtymäkohtia tutkimukseen, mikä sano että korkiammin koulutetut naisihimiset ruukaa ottaa viiniä enempi? Sillai kai niitä harhojaki alakaa ilimaantua ku palijon juopottellee..  Tai eihän sitä juopotteluksi ruukata aina sanua. Sosiaalisesta luokasta riippuen sitä sanotaan esmes juopotteluksi (työttömät keski-ikäset miehet), tissutteluksi (työssäkäyvät, karavaanarit, sohovaperunat), rentoutumiseksi (perheenäitit), tai kännäämiseksi (teinit jotka juo yhen kolomospullon). Minäpä sanonki että aion tänä iltana  rentoutua ystävän seurasa ja ihan vaan kulttuurielämyksen (livemusaa) sivusa napata semmoset seitinohuet kotirouvankaatokännit. Mulla on virallinen lupa iteltäni, ku olin heti aamukahavin ja desavuun jäläkeen niin reipas, että painelin iisille ja paukuttelin menemään 45 minsan säbämin lisäksi vielä puolen tunnin lattariohojelmanki. Ja taas voi sanua että aa että!

Hmm, tästä taitaa olla kovvaa vauhtia tulosa ”rentoutumis”-blogi. En oo palijoa laihutellu viime aikoina. Paisunu ja turvonnu vaan. Kohta et ennää tunnista mua!
Mutta eihän se sitä sano etten vois kirjottaa laihutusblogia?! Olemma ennenki todennu että blogin kirjottaminenhan loppuis jos heti laihtusin tavotepainoon ja pysysin vaan reippaasti siinä. Kuinka tyyyylsääää.. On mulla muutaki elämää, hih.

Joo vaan nyt pittää joutua kynsiä lakkaamaan ja kahteleen kamppeita, että ehtii illaksi kylille rentoutuun. Rai-rai-railakasta viikonloppua sullekki kamu!
VARMA TIETO TÄLTÄ VIIKONLOPULTA


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä ite oot mieltä?