Powered By Blogger

perjantai 17. maaliskuuta 2017

Rakkauden hedelmiä

ERILAISIA RAKKAUDEN HEDELMIÄ...

Uus viikko, ei kujeita. Oon ajatellu tosi palijon liikkumista. Lenkkeilyä, jumppaamista, lihaskuntojuttuja, tanssimista, kaikenlaista. Ajatellu. En juurikaan toteuttanu käytännössä.

Perjantain saldo kuluneelta viikolta on sata ajateltua jumppaa ja yks oikeasti suoritettu, vajaan tunnin mittanen aamulenkki ja yks pikku säbämi easyllä. Sen kummempia en oo saanu aikaseksi vaikka maistuhan ne säbämit hyvälle puolentoista viikon flunssatauon jäläkeen! Kuin myös aivan mahtavasa, tuulemattomasa (harvinaisuus täälä merenrannalla!!), aurinkoisesa sääsä suoritettu reipas ittensä lenkittäminen, joka pani posket punottaan ihanasti! Lenkin jäläkeen oli olo niinku omenalla; posket punasena ja ...ai kamala… no ei ookkaan… (siemenet sisäsä).

Liikunnan ajattelemisen lisäksi mää oon istunu tosi palijon. Oon siis ollu aivan puhas sohovaperuna! Oon tuijottanu tietokonetta erilaisten jännien juttujen (salaisuus vielä) merkeisä sekä istunu ja kutonu sormet ruvella. Tällä viikolla oon saanu valamiiksi yhet aikusten sukat, yhet sukat kummitytylle, sekä väkertäny elämäní ensimmäiset tumput! Niistäki piti tulla alun alakaen sukat, mutta kaikki ei mennykkään ihan niinkö Strömsöösä.. Mutta hyvät tumput tuli!
 Muutaman tunnin kävin istumasa hiusmallinaki, se oli mukavaa! Enkö voikki nyt lisätä mun cv:een ”tehnyt satunnaisia mallintöitä”? !


Ja arvaa mitä!! Voitin Vaasan kaupungin järjestämäsä kilipailusa palakinnon, jee!! En tiiä vielä minkä, mutta jee!! Nyt vaan ootellaan tulleeko postisa mulle kaupungin avvain vaiko paperit millä saan lunastaa rantatontin! (Plää, se on kuitenki vaan joku kynä)


Siinäpä se viikko sitte vierähtiki, perseellään istuesa.


Sievällä pyllylläni istuesani oon myös kolunnu täyteenammuttua sähköpostiani. Varsinki roskapostin puolella on ollu taas vaikka ja mitä. Ärsyttäviä sähköposteja! ”Vielä pääset mukaan helppoon ruokaremonttin”. Pyh. Heleppoa siinä on ainaki se, että saa rahhaa menemään, mutta mikä estäis käden menemisen suuhun? Olisko josaki sitte vaikeita ruokaremppoja tarjolla? Alakasko joku ees sellaseen? Rempat ruukaa olla vaikeita jos on palijon rempattavaa, oli kyse sitte ruokatottumuksista tai talosta.


Roskis on puolillaan mainoksia eri firmoilta, jotka kuulostaa samalta ku oikiat. Kuten k-citymart eikä k-citymarket. Mikä lie petkuhuiputusjuttu. Ja semmoselta ku suuri käsiyö. En ees oo uskaltanu avata! Mistä tiiät mitä suuri KÄSIYÖ pittää sisällään?.. Aikusten käsitöitä ehkä?... Tumputusta…


Näinä lussakorttien ja poonusjärjestelmien luvattuna aikana, vaikka kokisit muistinmenetyksen, saat jo pelekästään niista lähteistä tiejot mitä ruukaat syyä ja misä paikoisa käyä. Niillä on kaikki tieto susta! Ja tiiäthännää ku kattelet netistä vaikka blendereitä tai hotelliöitä rakkaalle joululahajaksi, alakaa vastaavia  mainoksia tunkia joka paikasta, veispuukisa ja nettiselaimia avatesa.

Kaikki tiejot sun (netti)liikkeistä imetään talteen ja yritetään hyötyä niistä. Jostain oon joskus antanu itelleni kertua, että joku nainen oli alakanu saamaan vauvatarvikemainoksia ennenkö ees tiesi olevasa raskaana. Se oli ostanu jotaki normaalista poikkiavaa tuotetta koo-taijostainkaupasta ja konneet älykkäästi päätteli niitten olevan alakuraskauven himoja.


Mulle tullee tarjouksia ylleensä käsityö- ym peruslehiltä vaan nyt, kuopuksen ollesa seittemän, tuliki yhtäkkiä roskapostiin vauvalehen mainos. Woot?? JA facesa pukkaa koko ajan ehotuksia eri vauvaryhymistä. Kelan mainos vauva-ajan tuista hyppäs just silimille! Ei jugernau!! Tietääkö ne jottain mitä mää en? Jos mää oon pamahtanu paksuksi vaikka pyhästä hengestä! Vai onko tää joku hallituksen salanen juoni syöttää ihimisille ajatusta lissääntymisestä?


Aloin kuumeisesti (ei vauvakuumeisesti) miettiä, oonko esmes ettiny jotaki sukulaisvauvalle netistä, kun mua nuin ahistellaan, mutta en vaan keksi mittään! Pakko kai mun nyt on uskoa että sitä ollaan pieniin päin, ilosta yllätystä tulosa, pullat uunisa. Sen mitä mää oon ymmärtäny ihimisbiologiasta ja oman kokemukseni perusteela oppinu, mun kyllä ei pitäs olla paksuna, mutta mikäpä minä oon vastaan väittämään ku netti tietää sen paremmin!

Onhan  mua kyllä huipannu aika ussein viime aikoina, mutta aattelin sen johtuvan tukkosesta kärsästä ja/tai armottoman kutomisputken aiheuttamasta niska-hartiajumista. Väsyttäny on kovasti, mutta se on kai jotaki kausiluonteista kevättyyppistä väsyä? Ja onhan tuo masuki kasvanu, mutta oon kyllä syöny suklaataki taas ihan liikaa! Silti, mikä minä oon sanomaan, että se olis vaan läskiä? Semmosia mainoksia tullu viime aikoina, että jos mulla ois teini-ikänen tyttö niin oisin jo tosi huolestunu! Nyt kummää oon talon ainua naispuolinen henkilö, ne mainokset voi olla kohennettu vaan mulle, kääk! Hui kamala, sanon minä! Mitä se tuommonen vauvajuttuilla ahistelu oikein on olevinnaan?? Onneksi alkosa ei oo samanlaista kanta-asiakasjärjestelmää ku ruokakaupoisa, muuten tulis varmaan jatkuvalla syötöllä meilejä A-klinikalta ja maksakirroosiyhistykseltä!


Että perjantaita vaan sullekki ja tarkistappa mitä mainoksia ite saat! Saatat olla loman tarpeesa, raskaana, sinkku tai jotain ihan muuta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä ite oot mieltä?